Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring. So I go back to being me !

woensdag 15 februari 2012

Leven


Overal om me heen hoor ik mensen die doodgaan, kinderen die sterven, mensen die zelfmoord plegen, mensen die voor euthanasie kiezen, ik ben even klaar met de dood.
Ik vind doodgaan eng , eng om 'weg' te zijn , om niet meer te horen, niet meer te zien, niet meer te leven, niet meer te zijn.
Mijn pa nuchtere man zegt  "das niet eng das net als voor je geboren was."
Oké dat zal best maar ik wil er zijn. Ik kan nu denken, leven, ademen, horen , zien.
En ik denk er dus wel eens over na , en ik vind het eng.
Waarom? Nou gewoon om er niet meer te zijn dus. Ik wil er zijn voor mijn kinderen, ik wil er zijn in al die moeilijke momenten die het leven ze nog gaat brengen.
Dan wil ik er ZIJN , fysiek en niet in het hart, ik wil ze troosten, helpen, grootbrengen.
Ik wil zien wat er van ze wordt, ik wil zien met wie ze hun leven gaan delen, ik wil eventuele kinderen van ze zien, ik wil er zijn ......... voor hen ! Ik wil met ze praten, met ze huilen, met ze lachen.
En ik wil nog genieten van het leven, nog heel lang genieten van een mooie zonnige dag, van de liefde, van een mooi landschap, mooie muziek, Ik wil nog adembenemende mooie uitzichten zien , ik wil nog in een deuk liggen met mijn lief, ik wil nog zoveel......
Ik heb nog wensen , ja dat is het , ik heb nog wensen , ik wil mezelf nog ontplooien, ik ben een laatbloeier op elk gebied. Ik wil nog heel veel doen en ondernemen en LEVEN.
Ik kreeg pas laat door wat ik wilde, ik kreeg laat kinderen , was toch al 29 , ik kreeg pas laat echt door wat ik nou leuk vond om te doen qua werk, ik had pas laat door wat ik nou wilde van het leven....
Ik was laat met alles , maar ik heb dan ook altijd echt geleefd.
Ik heb genoten, veel gereisd, veel gedaan. En pas nu op deze leeftijd leer ik mezelf goed kennen.
Ga ik door diepe dalen soms en heb hoge pieken. Ik ben ook een mens van diepe dalen en hoge pieken, altijd al geweest eigenlijk.
Ik ben altijd druk maar ik kan niet niet druk zijn, ik verveel me heel snel als ik niets om handen heb en zoek en creëer dan nieuwe uitdagingen omdat ik gewoon niet anders kan.
Ik voel pas echt dat ik leef als ik veel doe, veel onderneem en dat is tekenend voor mij, een rustig voortkabbelend georganiseerd leventje vind ik oersaai , vind ik een beetje dood zijn. Ja dat is het dan voel ik me een beetje dood .




En even iets heel anders :
Ik heb echt grote bewondering voor sommige vrouwen en twee van die vrouwen zijn Linda de Mol en Maxima.
En laat er nou een interview hebben plaatsgevonden tussen deze twee vrouwen.
En wat mij toen opviel ? Ik,  die Linda echt een powervrouw eerste klas vind , ze zat daar tegenover Maxima en ik vond haar zo GEWOON, zo niet powervrouw, zo the girl next door.
En dat kwam niet door haar maar door Maxima want mijn god wat straalt die zeg, wat een ongelooflijk mooi mens is dat , dat je zo'n uitstraling hebt dat zelfs een Linda de Mol naast je verbleekt vind ik ongelooflijk !
Maxima is echt DE mooiste vrouw van Nederland, niet alleen door schoonheid maar door uitstraling en présence  ! Die Willem..... die mag echt god op zijn blote knietjes danken !

17 opmerkingen:

  1. Floor een blog naar mijn hart Ik ben er ook klaar me 4 in 1 maand vind ik wel voldoende. Ik zie jou als een groot mensen mens en gelukkig met pieken en dalen . Anders was je waarschijnlijk een gummie pop geweest. Daarom vind ik jou gewoon een topper. Idd Maxima is echt de mooiste vrouw van Nederland ... Maar ik moet zeggen ik ken er ook nog wel een paar in mijn omgeving die die titel "een van de "verdienen. En die nuchtere opmerking van jou Pa zei mijn lief ook tegen mij van de week ....Altijd fijn als mannen je even weer met beide beentjes op de grond zetten Hihi.
    VIVA La VIDA XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken mijzelf in je blog wel voor wat betreft je gevoel over doodgaan (liever niet, heb ik het veel te druk voor haha) en druk zijn. Ik kan er ook nog altijd weer vanalles bij doen op een of andere manier. Soms loop ik over en dan gooi ik weer wat dingen van me af, maar in de loop der tijd vult het zich van zelf weer. Niks doen kan ik ook wel hoor, maar dan kan ik nog mijn hoofd niet uitzetten, die gaat maar door met bedenken wat ik nog allemaal moet en wil (chocola eten bijvoorbeeld haha). Multitasken noemen ze dat toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, enneh ik harte Maxima, vanaf het allereerste moment eigenlijk al!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zó waar!

    LEEF!

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dan sta jij op de 2e plaats, want inderdaad ja boven Maxima komt niemand uit.

    Ben op kantoor, mailen lukt dan niet maar ik wil heel graag naar die cursus, wilde eigenlijk hetzelfde aan jou vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind dit mooi gezegd van je, ik denk daar ook vaak aan, maar als ik er dan begin aan te denken dan krijg ik al snel een krop in mijn keel en dan voel ik me ellendig. Ik wil ook leven, genieten, ruiken, voelen, zien,...met alle vezels in mijn lichaam. Ik heb ook heel lang rondgelopen zonder een echt doel in dit leven, gewoon maar leven, maar nu geniet ik zo veel van dingen maken, meubels schilderen...ik ben ook iemand die niet snel stil kan zitten, mijn handen kriebelen vaak om dingen te doen, dus ik herken heel veel van jou in mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi levenslustig stuk, en je hebt helemaal gelijk wb maxima! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zo is het.
    En die maxima, ze ziet er eigenlijk ook zo gewoon uit, en dat mag ik wel.
    CJ

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat snap ik dat je liever wil leven dan dood zijn. Ik heb voor dit jaar ook alweer genoeg aan 'dood' langs mijn deur zien komen en ik ben ook blij dat ik mijn kinderen vandaag nog mag zien opgroeien omdat ik niet weet wat de dag van morgen brengen zal. Maar dan denk ik aan de zus van mijn collega die vandaag begraven is, 3 hele jonge kindjes, begin 40... ik denk dat zij dezelfde wensen had als jij en ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahaha agreed. ^^ #opbloteknietjes
    en ik ben ook als de dood voor de dood, zeg maar. #nietaandenken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. grappig; ik dacht precies t zelfde als jouw vader t zei.
    moet t interview nog even terugkijken.
    Ellendig als t allemaal tegelijk komt, soms is dat helaas zo,..tijd voor wat gezelligs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou jij verwoord precies wat ik dacht toen ik het programma zag!
    Inderdaad een super mooie en boeiende vrouw!!
    Groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben niet bang voor de dood, maar liever nog even niet...
    Tja WimLex mag idd heel erg in z'n handjes knijpen want ik snap echt niet wat ze in die vent ziet (behalve z'n bankrekening).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maxima is ook mijn favoriete vrouw.
    Het is echt een GEWELDIG mens.
    Ze is een paar maanden geleden bij mij op het werk geweest.
    Ik werk in een Verzorgingshuis en toen kwam ze bij ons in de huiskamer.Met de bewoners praten.
    Het was een dag om nooit weer te VERGETEN, ze is zo gewoon en zit vol humor en ook emotioneel was ze.
    Het was echt SUPER om dat mee te mogen maken.
    Ik ga je volgen hoor.
    Ben zelf ook 2 weken geleden een Blog begonnen,als je zin hebt mag je wel een kijkje nemen.

    LIEFS PIETA

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben er nooit zo mee bezig met het concreet denken over mijn eigen dood. Ik hoop altijd maar dat dat pijnloos is en zonder een lang ziekbed. Het idee dat het zo maar gebeurd kan zijn maar ja dan weet je het niet meer...denk ik. Banger ben ik voor de dood van mijn kinderen of naasten. pure angst is dat.
    Maar Maxima is wel een super vrouw. Heel echt en vanuit het hart..heel mooi mens is het zeker. en ook dat ik door haar denk dat het koningshuis wel ok is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben er nooit zo mee bezig met het concreet denken over mijn eigen dood. Ik hoop altijd maar dat dat pijnloos is en zonder een lang ziekbed. Het idee dat het zo maar gebeurd kan zijn maar ja dan weet je het niet meer...denk ik. Banger ben ik voor de dood van mijn kinderen of naasten. pure angst is dat.
    Maar Maxima is wel een super vrouw. Heel echt en vanuit het hart..heel mooi mens is het zeker. en ook dat ik door haar denk dat het koningshuis wel ok is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hier nog zo;n laatbloeier , soms denk ik kunnen we niet even 10 jaar terug in de tijd gaan met de kennis die ik nu heb , oh well des te meer genieten denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen