Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring. So I go back to being me !

zaterdag 14 januari 2012

Drup





Er gebeurt weinig hier hè mensen ?
Ik kan zeggen dat het een druk weekje was.
Genoeg te doen
Druk druk druk maar ja is dat nieuws? Tis altijd druk
Verder ging ik dinsdagochtend met dochterlief naar het ggz en na een hoop gehaast , echt doodsbang te laat te komen want de eerste keer kreeg ik meteen een brief dat als je een afspraak van een uur hebt en je komt een kwartier te laat dan heb je nog maar drie kwartier ! Het wordt niet op prijs gesteld dat je te laat komt. begrijpelijk ook, maar hoe het gemeld wordt....
Enfin haasten haasten haasten
Drie minuten voor 9 vielen we binnen dochterlief en ik , geheel in het zweet .
Om daar twee minuten voor 9 te horen dat de mevrouw in kwestie ziek is en niet aanwezig !

??????????????????????????????????????

Ja ziek zijn kan maar dan hadden ze me toch wel even kunnen bellen ? Ja ik heb u gebeld op uw mobiel zojuist ! Ja toen zat ik al in de auto ! duhhhhhh

Enfin nieuwe afspraak dan maar , mompel ik (totaal niet blij ! )
Ik zeg haar het moet om 9 uur in de ochtend ergens graag !
Komt ze twee keer met een dag en tijd van 10 uur aanzetten
Dus ik zucht en zeg ik zei toch dat dat te laat was ....
Waarop de receptioniste me aankijkt en een toontje aanneemt of ik een driejarige hysterische kleuter ben
"sssttttt rustig maar ik probeer u alleen maar te  helpen hooooooooooor"

DRUP

Dat was die bekende druppel , je weet wel
En toen ontplofte mama een soort van
en riep dingen als " zo praat je maar tegen je kleuter maar ik laat me niet zo aanspreken"
en beende weg
ja dat deed ik !
En echt,  ik voelde het , ik voelde haar denken in mijn rug
die kan wel een cursusje anger management gebruiken
Dochterlief huppelde , nou nee , zwalkte achter me aan (te hoge hakken die ze perse wilde)
stamelde wat van "ben je boos op die mevrouw"
waarop ik riep
"KIND DAT IS EEN UNDERSTATEMENT "
waarop het zwalkende kind weer vroeg wat dat nou was

Maar ik liep al stomend naar de auto en bedacht me dat ik achter een bak koffie had kunnen zitten , dat ik me geheel niet had hoeven haasten, dat ik me niet druk had hoeven maken dat de school een hele stapel formulieren had moeten invullen in vakantie en of ik ze dan wel op tijd voor dinsdag terug had , dat ik best een half uur langer had kunnen slapen, dat dochterlief geen school had hoeven missen, dat nou ja heleboel dingen ......
Thuis gekomen mailde ik even welke data en uren ik kon en vroeg om nieuwe afspraak waarop ik dus een afspraak kreeg want no way dat ik nog terug zou gaan naar die doos.

Verder kwam ik erachter dat als je een oudere buurvrouw uitnodigt met je op vakantie te gaan met jou en je gezin omdat je dat gezellig vind en denkt dan heeft zij ook een leuke vakantie , is ze niet alleen als iedereen van de zomer weer weg is hier in de straat en we hebben goed contact , dat mensen hier in de straat het nodig vinden daar iets negatiefs van te maken en daar over gaan roddelen in de trant van die heeft zeker een oppas nodig voor die kinderen ! En dat dat op het schoolplein uitgebreid besproken wordt .
Triest  , in en in triest vind ik het ! Sneu ook , heel sneu ! Die mensen hebben echt een saai saai leven als je zo over anderen moet roddelen en alles in het negatieve moet trekken. Die mensen doen zelf dus blijkbaar nooit iets voor een ander alleen als ze er iets voor terug krijgen .
Want A heb je met kinderen van onze leeftijd geen oppas meer nodig ! De 17-16 jarigen kunnen heel goed oppassen als het nodig mocht zijn maar B als ik met kinderen op vakantie ga dan doe ik dus dingen met de kinderen en heb ik geen oppas nodig anders ga ik wel alleen met g op vakantie !
Zo jammer weer .











8 opmerkingen:

  1. Drup? Ik vind het meer 'PLONS'!
    Volgende keer jouw uurtarief in rekening brengen als ze zo laat pas afbellen bij ggz.
    En ja, geluld wordt er toch wel over je: jaloerse kleuters die graag de splinter bij een ander vinden, maar hun eigen balk over het hoofd zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jee, niet over nagedacht, maar wij hebben oppasoma voor deze zomer ook weer uitgenodigd en laat die nou ook nog eens haar naam niet mee hebben ;) Maar goed dat ik nooit op het schoolplein kom.
    *Zucht* als mensen niets hebben om over te lullen dan zoeken/vinden ze wel iets dus laat gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je snapt toch werkelijk waar niet waar jouw buurt zich al niet drukt om maakt zeg! Het lijkt wel of mensen per definitie uitgaan van een nagatieve bijbedoeling als je iemand uitnodigd voor je vakantie. Wat triest als je zo in elkaar zit maar helemaal triest dat je er dan vanuit gaat dat anderen ook zo zijn. Jouw hart is te groot Floor, en alles wat je doet zal negatief uitgelegd blijven worden. Dus loslaten al die negatieve mensen en zorgen dat je jezelf en je gezin op de rit hebt! Het is maar goed dat je huis hoge ramen heeft, anders stonden ze 24/7 naar binnen te gluren bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje mina wat kunnen mensen toch lullen. Jaloezie is het en ze kennen je niet eens echt . Wens jullie allemaal een super goed 2912 en voor de lullers. Get a life! Gr ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht dat ze alleen in kleine dorpen over anderen lullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Floor je hebt een goed hart, dat zijn mensen niet meer gewent. Dat lullen over jou zegt iets over de gene die dat doen. Lekker laten lullen, denk?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je woont zeker in Harderwijk. "Wen er maar aan meid"

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja het zit in de mens om over n ander te lullen maar toen ik t las moest ik gelijk denken aan jaloezie, niks meer, niks minder. Het is zo makkelijk om dat te doen, heb een hekel aan dat soort mensen!! Dat ze eerst maar eens naar zichzelf kijken, naar hun 'perfecte' ik en leventje. Hebben blijkbaar teveel tijd. Trek t je niet aan, t is t niet waard om daar je energie aan te besteden. Alsof pubers een oppas WILLEN!!
    En succes voor je dochter bij t GGZ. Heb n aantal weken terug een mail gestuurd en nog niks op teruggehad :(( Vandaag maar eens bellen....
    fijne dag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen