Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring. So I go back to being me !

dinsdag 15 juni 2010

Visite en cleanen



Een vriendin van vroeger (23 jaar geleden ergens) die vond mij op hyves.

Ik toog naar Frankrijk en alles verwaterde, in het begin deed ik nog moeite om mijn vriendschappen te onderhouden maar beetje bij beetje werd dat steeds minder. Enkele vriendschappen zijn altijd gebleven maar niet allemaal.

In die tijd dat we met elkaar omgingen woonden we beide in Weert.
Inmiddels woon ik daar niet meer zoals jullie weten en zij ook niet . Wat is het geval?
Ze woont al jaren op steenworp afstand in nabijgelegen dorp hier , werkte in mijn stad in een winkel als bedrijfsleidster, en we hebben elkaar NOOIT gezien.
Hoe maf is dat?
Enfin vanmiddag komt ze op visite , gezellig maar ik vind het tegelijkertijd ook doodeng, stom hè?
Het is toch maar afwachten na zo lange tijd of je nog steeds een klik hebt , hoe ze is, hoe ze klinkt , na al die jaren das toch wel vreemd...
Enfin vanmiddag weten we het. We hebben natuurlijk heel wat bij te praten want er gebeurt nogal wat in 23 jaar.

Oh enne al dat oranje , dat past niet hier bij mijn roze dus ik ga gewoon lekker roze door , er komt pas oranje hier als ze in de halve finale staan. En die toeters mensen die werken op mijn zenuwen. Ik word er gek van . Ik kreeg er ook nog eens 7 bij Jack en Jones toen ik kleren voor oudste kocht , fijn jongens en bedankt hoor voor 7 vuvunogwats. Nu moet ik nog een frietpan kopen voor zaterdag want bitterballen hè en zonder frietpan zijn ze niet lekker. En ja ik gooi die dingen na een jaar weg. Dat komt :
  • Ik koop altijd een pan van onder de 30 euro (de geodkoopste die ik kan vinden)
  • Hij staat altijd buiten (echt niet dat ik dat stinkding vol vet naar binnen haal)
  • Wij bakken buiten in weer en wind ik wil geen vet stink huis
  • Ik vervang het vet max 3x en dan vind ik dat ding al niet meer om aan te pakken zo smerig want hoe hard je ook boent je krijgt ze niet schoon
  • Het lijdt nogal wat buiten ook al dek ik het af en het feit dat het ding buiten staat vind ik toch smerig
  • Ik ben niet zo van het milieu zeg maar als het om frietpannen gaat.
  • En telkens denk ik nooit meer ik haal het wel bij de snackbar maar ja dan is er weer een event waar ik een frietpan bij nodig heb of bitterballen en dan ...
Nou mensen fijne dag, ik ga eens wat doen , want mijn hulp is op vakantie , mijn honden verliezen godsveel haar, dus ik ga stofzuigen, wasjes doen, strijken, keuken cleanen, vaatwassers legen, rotzooi opruimen en brief maken voor hulp dat ze vanaf vandaag geen recht meer heeft op vakantiedagen alleen nog maar als ik zelf wegga ,wat denkt dat mens niet, op vakantie gaan , naar Kreta nog wel, beetje in de zon liggen terwijl ik hier in het stof zit ...tsss

15 opmerkingen:

  1. Whoehaaaa!! Goh Floor, ik begin er toch steeds meer van overtuigd te raken dat wij ergens bloedverwanten zijn!!! Van de verwaterde vriendschappen door het vertrek naar het buitenland, tot aan de frituurpan toe is het een dejà-vu! Toch eens checken bij Pa!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat spannend om elkaar na zoveel jaren weer te zien! En wat je zegt; of je nog wat gemeen hebt met elkaar?

    En die frietpan...als je dat vet gebruikt van Diamant plus(grijze fles)die koekt dus niet aan hé! Kun je zo wegknikkeren en je pan kun je heel makkelijk schoonmaken.
    Ik had ook altijd zo'n tik van vieze frietpannen, heb er nu één die is al 2 jaar oud en nog steeds netjes!

    grtjsss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waait het bij jou niet net zo hard als bij mij dan? Deur voor open, deur achter open, dag hondenharen!!!!

    7 toeters??????? Ik had bedankt, ik zweer het je, had er en dag grommende kids voor op de koop toe genomen hoor...gatsamme...7 .........blurgh!

    Gore frietpannen doe ik niet aan.....ik heb mn grenzen, echt waar..;)..ik laat het mn schoonvader altijd opknappen....zowel het schoonmaken als het eventueel vervangen door een nieuw fris en glanzend exemplaar!!!:D

    TOI TOI TOI!!!

    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wel een frietpan maar ik gebruik 'm echt noooit. Ik haal alles wel bij de snackbar :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 7 vuvuzela's!!!!! En mijn menneke wil er zo graag 1 en nergens meer te vinden!!
    Potverdikkie.

    Ik heb ook niet zo'n vieze vette frituurpan in huis maar mijn moeder maakt die van haar altijd schoon door hem te vullen met water en een vaatwastablet en dan aanzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ilse, wat dacht je van een ActiFry van Tefal? Goed voor 1 1/2 kg patat, net niet zo lekker als de echte frites, maar niet vet en je ruikt 'm echt niet. Het schijnt nog gezond te wezen ook. Ik weet alleen niet of je er bitterballen in kunt bakken. En hij kan gewoon in de afwasmachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee, ik kom niet eens op het idee om een frituurpan weg te gooien die het nog doet! Ik poets en ik poets en ik krijg steeds meer de pest in, maar weggooien zolang iets het nog doet: Ik KAN het niet over mijn hart verkrijgen...... Generatieverschil!
    Toen we gingen verhuizen heb ik met pijn in mijn hart van mijn drie (ofzo) jaar oude frituur[an afscheid genomen en toen hebben we in Zweden zo'n schattig tweepersoonsfrituurpannetje gekocht. Nu blijkt dat ik eigenlijk alleen maar frituur als er mensen zijn, sta ik weer drie uur te bakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig om iemand van zo lang geleden weer te ontmoeten of niet natuurlijk,maar daar kom je vanzelf achter,inmiddels is het al weer voorbij als ik dit tik,ik koop ook altijd goedkope pannen en gooi ze ook na 1 jaar weg,vind het vieze dingen haha en hier ook geen orange,de buurt doet er al genoeg aan,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben er geen een.....bah vieze dingen!! we halen wel wat soms...........maar toch zou ik graag een bitterballetje bij je komen eten.....hoelaat zaterdag?? liefs Ria....oja hoe was het met je vroegere vriendin......ik heb dat ook eens gedaan zij zocht mij via schoolbank.nl nou het was een drama....hoe kun je ooit vriendinnen zijn geweest,.............groetjessssssss Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 7 vuvu dingesen . .tjeutje ! Er loopt hier één zo'n ettertje de hele tijd te toeteren .. gek word je ervan.
    Enne, wij frituren in de garage .. ruiken lekker niks in huis. Had vroeger een kennis die bewaarde haar frituurpan in de gang, onder de kapstok .. dus mijn jas bleef in de auto en de hare stonk echt altijd zo goor brr


    fijne avond, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kreeg twee weken geleden ook ergens zo'n vuvudinges aangeboden. Ik heb het daar gelaten en daar nog geen seconde spijt van gehad! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pas maar op met die frituurpan buiten. wij hadden (ja hadden!) hem altijd in de schuur staan vanwege de stank. En hadden eens een gefrituurde muis aan het mandje hangen toen manlief de frieten er uit ging halen. Dus hop naar de cafetaria........!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje 7 van die vuvuzela's, dat is pas heftig.
    Wij hebben er 2 en word al knettergek.....

    Het ergste wat er is...frituurpan schoonmaken.
    na een paar jaar geen één gehad te hebben ben ik er toch weer ingetuind.
    Waarom bedenken ze niet iets wat zelfreinigend is ofzo....die krengen zijn gewoon niet schoon te krijgen.
    Goed idee...elk jaar een nieuwe kopen of toch maar de patatboer!

    groetjes,
    anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nou. nu wil ik dus ook een nieuwe frituurpan. en buiten frituren. en en en ; )
    las hierboven al hoe fijn het was met je vriendin weer, wat speciaal! en dat je zo'n moment had van ja, zo voelde ik me vroeger..
    en dat je zoveel vergeten bent..
    apart.

    zijn je wenkbrouwen alweer wat toonbaarder? ; )

    BeantwoordenVerwijderen