Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring. So I go back to being me !

vrijdag 21 mei 2010

Duiven en geesten...


Ik zat lekker te pms-en achter mijn Mac toen ik rare dingen hoorde in de keuken.
Een soort van gefladder. Geesten dacht ik meteen , fladderende geesten, we wonen immers in een oud pand.
Mijn ervaring met geesten is: negeren. Dat vinden ze niet leuk, gewoon negeren dan gaan ze vanzelf weg, net als Esthers V en borderliners. Dus ik negeerde lekker die fladdergeest.
Maar hij ging niet weg dus ging ik toch maar even kijken in de keuken om hem even ferm toe te spreken dat ie moest verkassen.
En wat zag ik ? Geen geest hoor.
Nee ,een duif ; een duif in mijn keuken. Het plafond van de keuken is hoog , ik denk een 4-5 meter dus die pak je niet even. En daar stond ik dan met een paniekerige duif in de keuken die overal tegen aanvloog en ik zag het al helemaal voor me: een keuken vol duivenstront.
Leuk gezellig .
Ik dacht meteen aan dood , het beest moet dood , ja zo ben ik : lekker vredelievend, iemand opperde al een jachtgeweer en ik was het receptje voor duivensoep al uit aan het printen ...lief smeet een handdoek over het beest , die vloog onder de handdoek door verder...
naar het raam wat open was gezet door lief.
Weg duif, die wist gewoon, ik moet nu maken dat ik wegkom want anders ben ik soep vanavond.

Mijn ex heeft een nieuwe vriendin, al een tijdje weer hoor maar ik ben er nog niet echt aan gewend zeg maar. Gaat ook niet gebeuren zo snel want het mens doet haar mond niet open , althans tegen mij niet.
Zijn vorige vriendin was een schatje , een gezellige Limburgse, heel spontaan, super met de kinderen , kortom ik vond haar geweldig . Maar zij vond ex niet meer leuk na een tijdje en dus einde verhaal, snik snik.
Dus ik mailde de vorige of ik nou zo bedreigend overkom, nou dat vond ze niet , conclusie : die nieuwe is niet wijs, het ligt aan haar. Nou ja boeien zolang ze maar normaal doet tegen mijn kids vind ik het best.

Vandaag vond iemand het nodig om te vermelden dat ik al een jaar weet dat mijn dochter op kamp gaat en ik dus allang die slaapzak had kunnen wassen ipv hem smerig de zolder op te smijten.
Beste : die is gewassen maar ik vind als iets ook al is het gewassen twee jaar op een zolder ligt , toch wel even de machine in mag voordat ik mijn kind erin duw.
En nee ik heb je reactie niet gepubliceerd omdat het mijn blog is en ik lekker zelf kan bepalen wie ik publiceer en dat doe ik dus niet met zulke domme opmerkingen.

*even voor iedereen: die geesten is natuurlijk lulkoek hè? dat jullie niet denken o jee die Floor niet alleen pms maar ook labiel...
*iedereen vraagt wie is Esther V , moet je even bij de blog van gisteren de reacties lezen...



14 opmerkingen:

  1. Ik zie het helemaal voor me...ik dacht eerst dat je gisteren naar Derek Ogilvie had gekeken en je iets te sterk had ingeleefd...is het een duif!!! Gelukkig is het goed afgelopen voor het arme dier. Voor hetzelfde geld was ie geeindigd als jachttrofee naast het everzwijn!

    By the way mijn dochter gaat ook op kamp, wist ik ook een jaar geleden al en hier ligt de slaapzak in de hondenbench! Ik moet er dus ook nog op uit, blij dat ik geen blog heb LOL al die vooroordelen van die verzuurde mutsen, je zou d'r een complex aan overhouden!!!

    Fijn weekend,
    groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, gelukkig dat duif ontsnapt is. Oh, was dat Esther V? Ach, leven en laten leven hoor. En oudste is vandaag op kamp gegaan met een ongewassen slaapzak. Sterker: ik geloof niet dat ik die slaapzak al ooit heb gewassen. Wist niet eens dat dat kon! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij (jaha, manlief leest over de schouder tegenwoordig mee...) hebben weer helemaal dubbel gelegen om je stukjes en je nieuwe vriendin!
    Liefs Nieneke ( en Jack)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duivensoep lijkt mij ook niet te duwen, maar goed dat ie weg is.
    Duw jij je kind niet in een schone op zolder liggende slaapzak? So what? Waar bemoeid men zich toch mee? Ik geniet weer ouderwets van je, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei die duif: heeft ie je muren nog ondergescheten?
    En joh, onze zoon is het weekend weg en ik zei: pak maar een slaapzak en heb niet eens gecontroleerd of het ding wel schoon was. Maar onze zoon is puber en dus ook niet altijd even reukvrij dus dat combineert weer lekker. Ik was zoon en slaapzak wel weer als ze terug zijn maandag.

    En oh ja, volgens mij worden E.V. en jij niet echt vriendinnen, dat klikt niet denk ik zo... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou gelukkig geen geest, pffff. En al zou je het niet gewassen hebben, wat dan nog. Vaak zijn het de moeders die daar hoge eisen aan stellen, maar de kids.... NEE....
    Je hebt trouwens steeds mooie rose plaatjes, dat mag ook weleens gezegd...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Floor ;-) iedere keer als ik die Georgina foto zie moet ik aan Jort Kelder denken haha.
    Leuk dat ik weer op je blogje terecht ben gekomen. Met mij gaat het weer redelijk hoor,heb trouwens niks meer van de MAMA gehoord, jammerrrrrrrrrrr.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ach man, wat kan jou het aan je anus oxideren of die nieuwe chick van je ex wat tegen je zegt? Zolang ze maar normaal doet tegen die bloedjes van je zal het je toch een rotzorg zijn dat ze sociaal gestoord lijkt?
    Je hebt je handen vol aan Esther V in een meurende slaapzak op zolder en een schijnzwangere duif die je rondfladderende slettebak opjaagt met een handdoek vanuit een open raam?????!!!! GO CHILL DARLING!!!!Een gevleugelde uitspraak van een EX-vriending van me..."who gives a flying fuck"...hmmm...zou die duif ook bij haar geweest zijn??

    PRUT!

    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Floor,loop een beetje achter met het lezen van de blog en reactie’s geven vanwege ons werk,ben net thuis gekomen na een langeeeeeeee dag dus wist niet waar het overging met esther v,dus even terug gelezen wat een vervelend mens zoals ik geschreven al schreef gewoon negeren heeft ze er niets aan,weet dat het moeilijk is en je ze het liefst achter het behang wil plakken,nou wij vinden je blog leuk en je verhalen fantastisch we liggen vaak in een deuk met zijn tweeen,gewoon doorgaan.

    Hele fijne dagen,lieve gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whoehahahaha... zie reactie Lynda....lig hier in een deuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eergisteren heb ik je een mailtje gestuurd om ook mee te kunnen lezen.
    Ik heb even bijgelezen en erg gelachen.
    Helemaal om je reacties naar Esther V. Weddden dat ze nog steeds stiekum meeleest.

    Het verhaal over de duif is enigszins herkenbaar. Vorig jaar stonden onze tuindeuren open. We waren aan het opruimen na bezoek van onze kinderen en kleinkinderen. Er lagen dicht bij de deuren nogal wat kruimels van het knoeien van de kleinkinderen. Ineens waren er een een aantal spreeuwen binnen. Ik schrok ervan en zij schrokken van mij en begonnen in paniek door de woonkamer te vliegen. Doordat het laatste stuk iets lager is konden ze de uitgang niet zo snel vinden en bleven ze als idoten heen en weer vliegen aan de voorkant. Het leek net de film "The Birds" van Hitchcock. Ik vond het doodeng en stond te gillen. Mijn man heeft ze snel naar buiten gejaagd. Maar ze hadden in hun doodsangst flink in het rond gescheten op de vloer en tegen de muren. Wat een smerige troep was dat.:-(

    Ik wens je een heel gezellig Pinksterweekend.
    Wij gaan tweede Pinksterdag de verjaardag van een van de 7 kleinkinderen vieren. Zij wordt 5 jaar en is al helemaal klaar voor haar feestje.:-))

    groetjes....Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. proud mama...ik kom ook niet meer bij!!!!!
    Wat is het hier toch beregezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, ik ga echt voortaan jouw Floor lezen .. meenemen je goede humeur, nee sorry jij kan dus niet mee ahha

    Onthouden !

    Ik ga proberen te reageren, van de week lukt het niet .. zjucht Fijn weekend, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pffff Floor, jouw blog is een avondvullend program. Dacht even wat bij te lezen, kom ik nog een berichtje tegen. Was helemaal niet van plan reacties achter te laten, maar na al dat geKLIK en reacties op eerdere berichten na te hebben gelezen kon ik het toch niet laten. Ik zag het weer, ook Floor weet de gemoederen flink los te maken *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen